تعمیر آنالایزر و دتکتورهای چند گازی پرتابل

تعمیر آنالایزر و دتکتورهای چند گازی پرتابل

تعمیر آنالایزر و دتکتورهای چند گازی پرتابل – تعمیر تخصصی برد الکترونیکی انواع آنالایزر و دتکتور در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می پذیرد.

معرفی دتکتور و آنالایزر گازی

یک دتکتور یا آشکار ساز چند گازی در اشکال ، اندازه و حسگر های متعددی به بازار عرضه می گردد. آنالایزر چند گازی یک دستگاه قابل حمل یا portable است که برای تشخیص چندین گاز  به طور همزمان به کار می رود.

حسگر های متداول در دتکتور های چند گازی شامل : مونوکسید کربن، سولفید هیدروژن، قابل اشتعال (مادون قرمز یا پلیستور) و اکسیژن است.

معمولا یک دتکتور، سطحی از گاز را اطلاع رسانی می کند اما یک آنالایزر میزان دقیق گاز نمونه برداری شده را ارائه می دهد و هنگامی که به شرایط بحرانی رسید اقدامات لازم را انجام می دهد.

دتکتور های چند گازی قابلیت سازگاری با طیف وسیعی از فناوری هایی نظیر :امواج فرا صوت، الکترو شیمیایی یا مادون قرمز را دارند همچنین گاز های قابل احتراق یا اشتعال و گاز هایی که خطر استنشاق دارند را شناسایی می کنند.

آشکارساز های گاز قابل حمل Crowcon مجهز به  دو مانیتور گازی و چند گازی، خطرات نشت گاز صنعتی را به حداقل می رسانند که طیف گسترده ای از detector ها  در اندازه و ابعاد مختلف ، را تولید می کنند.

نحوه عملکرد دتکتور و آنالایزر گازی

آشکارسازهای گاز ، مشابه  یک سیستم جرم گیری کار می کنند. هنگامی که یک یا چند نوع گاز مضر از سطح تراز دستگاه  بالاتر می رود زنگ هشدار به صدا در می آید . در ساختمان‌ هایی  مانند آپارتمان یا کارخانه‌ها، آشکارساز های گاز را می‌ توان به یکدیگر متصل کرد تا یک سیستم ایمنی ایجاد کند که با به صدا درآمدن یک زنگ هشدار فعال گردد.

دستگاه دتکتور گازی ، معمولا با باتری کار می کند  که غلظت بالاتر از حد معمول گاز را تشخیص می دهند

 

مشکلات متداول دستگاه ای دتکتور پورتابل

  • دستگاه روشن نمی شود

  • پمپ مکش دستگاه روشن نمی شود

  • دستگاه اندازه گیری نمی کند یا خطا دارد

  • دستگاه ارور می دهد و کار نمی کند

  • باتری دستگاه شارژ نمی شود یا زود تخلیه می شود

  • نمایشگر دستگاه خاموش شده است

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *